osztályfőnökök:
Molnár Tünde és Kissné Ságodi Gyöngyi
osztálynévsor:
Almási Árpád
Beró Vivien Mónika
Bokor Benedek
Daru Vanessza Dzsenifer
Ésik Péter
Fister Kamilla Flóra
Greksa Milán Gábor
Gyolcsos Bendegúz
Hanol Zita
Kiss Vanessza Katalin
Kovács Patrik
Lantai Panna
Márton Fanni
Nagy Dorina
Pászti Dávid
Pribitek Ármin
Ráthgéber Raul Benjámin
Retek Zsombor
Szabó Mira
Szántó István Flórián
Szloboda István Richárd
Szőke Luca Gabriella
Vass Adrienn
Zalai Emese Luca
Ilyenek voltunk – képek
2017. 03. 02. Iskolahívogató – képek
2017. 03. 09. Iskolahívogató – képek
2017. 03. 16. Iskolahívogató – képek
______________________________
Archívum:
Molnár Tünde
Tisztelettel és nagy szeretettel köszöntöm a leendő első osztályosokat és szüleiket.
A Nagyvenyimi Kossuth Lajos Általános Iskolában 2015 augusztusa óta dolgozom tanítópárom, Kissné Ságodi Gyöngyi mellett. Az elemi iskolát Felsőhegyen végeztem, majd Zentán tanultam tovább a Közgazdászati és Kereskedelmi Középiskola közgazdász szakán. Egyetemi tanulmányaimat 2010-ben a szabadkai Magyar Tannyelvű Tanítóképző Karán kezdtem el, ahol 2014-ben szereztem meg az alapfokú diplomámat, majd 2015-ben a mesterdiplomámat is. Eddigi tanulmányaim alkalmával olyan pedagógiai módszereket ismertem meg, amellyel segíteni tudom, felzárkóztatom, és fejlesztem a diákokat, mindegyiket képességeikhez mérten úgy, hogy azokat egyúttal neveljük is.
Az oktatásban kiemelten fontosnak tartom a motivációt. Úgy gondolom az oktatási folyamatban ez a módszer a leghatásosabb. A tanulók érdeklődését szem előtt tartva
választom ki a legmegfelelőbbet az óráimra, valamint ehhez kapcsolódva ismertetem az új
anyagrészeket, tudásszintjüknek megfelelően. Igyekszem olyan példákat bemutatni, amelyek a mindennapi életben is megtalálhatóak és alkalmazhatóak.
Ezek mellett a tanóráimon jó hangulatot és elfogadó légkört alakítunk ki, ahol minden tanuló véleménye fontos, és ahol elfogadjuk egymás különbözőségeit.
Az információs, kommunikációs eszközök használatát szintén előnyösnek tartom az oktatásban. Mindamellett, hogy oktató és nevelő hatása van, érdekesebbé, izgalmasabbá varázsolhatja a tanórákat, és játszva sajátítható el a helyes használatuk.
Végül, de nem utolsó sorban, a helyes testi fejlődés és komplex személyiség kialakulását emelném ki. Tanulmányaim alatt foglalkoztam a motorikus képességek hatékony fejleszté
sével, a szabadidő kitöltésének hasznos lehetőségeivel. Nagyon fontosnak tartom azt, hogy a tanulók minél több időt töltsenek mozgással, sportolással. Annak érdekében, hogy ez minél hatékonyabban megvalósuljon, kolléganőmmel röplabda szakkört vezetünk. A mozgás, és sport nem kiváltság kell, hogy legyen a gyermekek életében, hanem mindennapi rutin, ami a személyiség helyes fejlődésére is nagy hatással van.
Mikor megtudtam, hogy engem választottak az egyik elsős osztályfőnöknek, nagyon boldog lettem, hiszen ezzel egy álmom válik valóra. Nem is tudnék szebb feladatot elképzelni attól, hogy egy csapat apróságot tanítok meg írni, olvasni és számolni. Az iskola tornatermében rendezett Mikulásbulin ez az érzés csak erősödött bennem, mikor
személyesen is találkoztam a jövő generációjával. Mindemellett tudom, hogy ez egy nagyon nehéz és felelősségteljes feladat, de bízom benne, hogy közösen, jó hangulatban éljük meg az iskolás éveket.
Lehet, hogy elfelejtik, mit mondtál nekik, de soha nem fogják elfelejteni, hogy hogyan érezték magukat a szavaidtól.
(Carl William Buehner)
Kissné Ságodi Gyöngyi
1992-ben szereztem tanítói diplomát Baján, az akkori Eötvös József Tanítóképző Főiskolán. Még ebben az évben (1992-93. tanév) kezdtem dolgozni a Nagyvenyimi Általános Iskolában. Itt élek Nagyvenyimen családommal együtt. Minden tanévben új kisiskolások „érkeznek” hozzánk és örömmel tölt el, hogy újra az elsőben kezdhetek, miután a negyedikeseinket a felső tagozatba engedjük. Néhány év alatt is oly sokat változik a világ és ebben a világban kell gyermekeinknek/gyermekeiknek megfelelni az elvárásoknak és boldogan élni a mindennapokat. Megtalálni azokat a kapcsolatokat, melyek akár éveken át is elkísérik őket. Nagyon fontosnak tartom azt, hogy ahol vagyunk, ott elfogadjuk egymást és egymáshoz alkalmazkodva, egymást segítve érjük el céljainkat.
A családias légkörű iskolánk megkönnyíti a gyerekek beilleszkedését az iskolai közösségbe. Az óvodában ismereteik nagy részét játékos formában szerzik. Fontosnak tartom – nemcsak az első osztályban – a játékot, a dalokat, mondókákat, verseket, melyek színesítik a tanórát és oldják, annak kötöttségét. Fontos számomra a jókedv és a jó hangulat. Iskolánk technikai felszereltsége jó, interaktív táblák, táblagépek, számítógépek segítik szakmai munkánkat, hogy a kor kihívásainak megfeleljünk. Szeretném elérni, hogy a tanulás ne kényszer legyen tanítványainknak, hanem öröm, amiben sikerélményük van. Hiszem, hogy kellő motivációval minden akadály leküzdhető. Mindenki másban ügyes, ezt a területet kell megtalálni, kibontakoztatni, erősíteni. Próbálunk egyéni haladási tempót
biztosítani mindenki számára. Szeretnék a szülőkkel olyan jó kapcsolatot teremteni, tartani, ami a közös munkát még hatékonyabbá teszi.
„Az emberek olyanok, mint a virágok: arra vannak teremtve, hogy kibontakozzanak.”
(A. Liége)
„A SZERETET igazi édesanya, mely melengeti a gyengélkedőket, munkára serkenti az előrehaladottakat, megfékezi a nyugtalanokat; kinek-kinek azt nyújtja, amire szüksége van, mindenkit, mint édesgyermekét szeret.”
(Szent Bernát)
Gyermekszáj
Gyöngyi néni és Tündi néni nagyon aranyos, nehéz lesz tőlük megválni.
Pinczés Kamill
Tudom, hogy kicsit rossz vagyok az órákon, de ők így is szerettek engem és mindig segítettek, ha baj volt. Horváth Tamás Nimród Ajánlom őket mindenkinek, mert nagyon jó lesz velük.
Kuti Botond
Gyöngyi és Tündi néni tökéletes tanár. Kicsit szigorúak, de mindannyian szeretjük őket.
Hajnal Gábor
Nagyon jó tanulót faragtak belőlem, a szívembe zártam őket.
Komáromi Izabel
Anyukám szerint is ők a legjobb tanárok a világon.
Mankovics Máté
Imádom a velük töltött időt a suliban. Mókás feladatokat találnak ki, barátságosak, segítőkészek.
Németh Mária