Márciusi, különleges szombat délelőtt az iskolában
Iskolánkban különleges napra fordítottuk a figyelmünket március 26-án, szombaton a Víz világnapjára készülve.
Az édesvíz készlet a világnak csupán 3%-a, de ennek is csupán 0,5%-a elérhető és fogyasztható a számunkra. Rendkívül csekély ez a mennyiség, így okkal kell megbecsülnünk.
Intézményünk apraja és nagyja kék színbe öltözve fejezte ki, hogy tudatosak szeretnénk lenni a vízfogyasztás tekintetében és a közösség erejében ott rejlik, hogy ezt az értéket magunkénak érezzük nemcsak az iskola falain belül, hanem otthon is.
Az alsó és felső tagozatos osztályoknak rendhagyó órákban volt részük. Az 1-4. osztályos diákok az osztálytanítóikkal saját, különleges vízzel kapcsolatos projekteket hajtottak végre, ezzel párhuzamosan az 5-8. osztályok széles körű vízzel kapcsolatos vetélkedőn vettek részt az osztályfőnökeik koordinálásával.
Az első osztályban a víz éltető erejét használták fel az iskola udvarban elültetett növényekhez, mellyel még szebbé teszik a környezetünket, továbbá a környezettudatos nevelés tükrében a bokrokról is gondoskodnak.
Élményszerű volt számukra a délelőtt.
A 2.a osztályban vízzel kapcsolatos mozgásos játékok és alkotások készítése (polipok, vitorlások) okozott sok-sok örömöt. A feladatok láthatatlan módon számtalan olyan helyzet elé állította a gyermekeket, amelyben önmaguk korlátait feszegették, bontották le, valamint az egymásra figyelés elmélyítését segítették.
A 2.b osztályban a kísérleteké volt a főszerep: miként változik a víz halmazállapota (jég, pára); milyen, amikor más anyagokkal keveredik a víz (olajok, ételfesték) és ennek apropóján saját lávalámpákat készítettek. Tudományos jellegű megfigyeléseik élettapasztalatokká alakultak át. Rendkívül tetszett nekik a délelőtt.
A 3.a osztályban origami halakat hajtogattak, amelyekkel akváriumokat népesítettek be. Ezen felül Víz világnapi geniallyt oldottak meg az interaktív táblán, majd nap vége felé dooble játékkal fejlesztették a figyelmüket és gyorsaságukat.
A 4.a osztályban a tanultak alapján a vízszennyezés, vízzel való spórolás témájú plakátokat rajzoltak csoportokban tanulóink, majd színes, egyedi fantázia-halakat készítettek az újrahasznosítás jegyében. Környezettudatosságra nevelés része, hogy az újrafelhasználás kevesebb ökológiai lábnyomot hagy, főleg a vizeink tisztaságát szem előtt tartva.
A felső tagozatosok vetélkedőjén 11 feladattal versenyezhettek az osztályok, melyekért pontokat kaptak. Több műveltségi területet is érintett (magyar nyelv és irodalom, angol, vizuális kultúra, digitális kultúra, testnevelés). Lenyűgöző volt a diákok buzgósága és a lelkesedésük a verseny megnyeréséért, miközben számos, vízzel kapcsolatos információt tanulnak, valamint magasabb szinten kooperálnak egymással.
Jutalmul minden osztály kapott édességet, az első 3 helyezett pedig a következő héten tantárgyi kedvezményeket (pl. nincs feleltetés, dolgozatírás, órán ehetnek, portré rajz). Az első díjat a 8.b, a második díjat a 8.a és a harmadik díjat az 5.a osztály Vízi Malmedkák csapata szerezte meg.
A jelenlévők számára különleges, élménydús és jó érzésekkel teli lett a szombat délelőtt.
Beszámolót készítette: Császár Mónika Ilona
További képek iskolánk facebook oldlalán:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.5192562520831855&type=3